• Vi såg ett behov av ett företag som riktar sig till döva, personer med dövblindhet samt hörselskadade.
• Vi har saknat ett företag som kommunicerar både via teckenspråk samt talspråk.
• Vi har erfarenheten av personlig assistans då en nära anhörig har insatsen beviljad.
• Vi vill att våra brukare själva ska få bestämma vem som kommer hem till en. Ett val som vi inte alltid upplevt som självklart.
• Vi anser att tryggheten och den direkta kontakten med brukaren kommer att bli nyckeln i vår verksamhet. Detta innebär en befrielse för brukaren och dess anhöriga.
• Vi letade efter ett företag som alltid är tillgängliga. Teckenspråkig Assistans håller öppet dygnet runt. Oss når ni alltid, antingen via bildtelefon, e-mail eller mobiltelefon. Det spontana samtalet till assistansanordnaren är en självklarhet för oss.
• Vi anser att det alltid ska kunna gå att kommunicera direkt med sin arbetsgivare. Anställda kommer utan svårigheter att kunna kontakta sin närmsta chef.